Pytanie do dietetyka

    Pytanie zadała: mariola     Data dodania: 2016-05-27     wyślij link e-mailem        

Kolacja na diecie, redukcja kolejnych kilogramów

Pytanie:

Witam serdecznie czy jeśli jednego dnia zjemy kolację o 18.30a drugiego o 20 albo dwa dni o 18.30 a potem kolejne 2 dni o 20 to organizm rozreguluje się? sprawdzam która opcja kolacji byłaby lepsza przed pracą czy po pracy o 20?już sama nie wiem... 2.Chciałam się poradzić otóż od lutego podniosłam kcal diety do 1700kcal ale jeszcze efektów nie ma...czy ponownie zejść do 1500 czy pozostać przy 17ookcal? 3.Co Pani myśli o mojej aktywności: 4.45 pobudka 5.00 śniadanie 5.30-9.oo oprzęt poranny wraz z udojem, 9.oo-12.oo opieka nad dzieckiem, zakupy, prace domowe w podwórzu, 12.00-13.oo oprzęt południowy (pojenie, karmienie), 13.oo-16.30 obiady, czas z dzieckiem, w porze letniej sianokosy, żniwa, 16.30-18.oo oprzęt popołudniowy, 18.30-20.oo udój krów. Jaki to jest stopień aktywności? Posiłki spożywam:5.oo, 9.oo, 12.00, 15.oo, 18.10. Co w końcu zrobić z tą kolacją? 3. Przykładowy dzień: śniadanie płatki owsiane 50g, jogurt naturalny 150g, słonecznik 10g, jabłko, II śniadanie jogurt naturalny 170g, banan 200g, migdały 10g, obiad 2 naleśniki cienkie z dwoma plastrami sera twarogowego, jabłko, podwieczorek maślanka 240g, otręby 10g, mandarynka, kolacja chleb razowy 60g, masło 5g, szynka z indyka 2 plastry, pomidor, rzodkiewka (boję się jeść chleba 2h przed snem).Co Pani myśli o moich poczynaniach? zależy mi na redukcji więc się nie poddaje tylko brak czasu na ćwiczenia siłowe.

Odpowiedź:

Witam serdecznie Pani Mariolu,
oczywiście może Pani sprawdzać, która godzina kolacji bardziej Pani odpowiada i po której czuje się Pani lepiej. Proponowałabym to jednak zrobić tak, że przed trzy dni zjada Pani kolację o godzinie 18:30, a przez kolejne 3 dni o 20:00. W ten sposób będzie można lepiej zaobserwować, która godzina jest dla Pani odpowiedniejsza. Proszę się nie martwić nic się nie rozreguluje, ponieważ to tylko różnica 1,5 h, najważniejsze jest, żeby spożyć ją w odpowiednim czasie przed snem i nie głodzić się. Jeżeli dojdzie do zbyt długiej przerwy albo pójścia spać z uczuciem głodu, to wtedy po pewnym czasie organizm będzie reagował spowolnieniem przemiany materii.

Jeżeli chodzi o stopień aktywności fizycznej to nie tylko intensywne ćwiczenia traktujemy, jako „bardzo aktywny tryb życia”, ale również ciężkie prace fizyczne. Jeśli dla przykładu ktoś pracuje jako ogrodnik i ma bardzo dużo obowiązków i nielekkich prac w ogrodzie, to również potrzebuje więcej energii i składników odżywczych, ponieważ podczas tego wysiłku fizycznego je spala. Z tego powodu należy zwiększy wartość energetyczną i odżywczą organizmu.

U Pani jest podobnie. Z analizy Pani obowiązków w domu wynika, że prowadzi Pani bardzo aktywny tryb życia, dlatego nie polecałabym zmniejszać ilości kalorii. A jak się Pani czuje jedząc takie posiłki? Czy czuje się Panin czasem senna, zmęczona, osłabiona,  ma bóle głowy? Jeśli tak to trzeba zwiększyć ilość kalorii w diecie o 100 kcal i wówczas może masa ciała obniży się, ponieważ działa to w dwie strony. Jeżeli jemy za mało nie chudniemy, jeśli za dużo również proces redukcji masy ciała jest zatrzymany.

W obecnym okresie proces chudnięcia przebiega nieco wolniej, ponieważ duża część zbędnych kilogramów u Pani została już zredukowana. Także teraz trwa „walka” o następne kilogramy. Proszę też pamiętać, że organizm po pewnym czasie przyzwyczaja się do danego wysiłku fizycznego. Szczególnie jeśli Pani już od dłuższego czasu wykonuje podobne obowiązki. Także poleciłabym na przykład 30 minut dziennie, jeśli jest taka możliwość poświęcić na inny rodzaj ruchu.

Kolacją proszę się tak nie martwić, ważne żeby ją zjeść przynajmniej 1,5 godziny przed snem. Proszę też nie obawiać się pieczywa, szczególnie jeśli to chleb razowy albo graham. Ma w sobie dużo błonnik pokarmowego i sprzyja chudnięciu. Inne posiłki komponuje Pani poprawnie. Jedynie na obiad proponowałabym codziennie jeść zupy z dużą ilością warzyw. Proszę nie gotować na „kostkach” rosołowych, tylko zawsze wywar robić z warzyw. Na przykład marchewka, pietruszka, kawałek selera, 2 ziemniaki, kawałek pora, mała cebulka, natka pietruszki, ząbek czosnku i do wywaru dodać na przykład dwa brokuły, zupę zblendować, doprawić i mamy gotowy, bardzo odżywczy krem z brokułów.

Na tym etapie trzeba być cały czas bardzo cierpliwym, ale również starać się, żeby dieta obfitowała w pełnowartościowe produkty. Proszę też mierzyć się w obwodach, ponieważ czasem stając na wadze nie ma efektów, a są one widoczne w obwodach. Trzymam kciuki i czekam na dalsze wiadomości, da Pani radę! :)

W razie kolejnych pytań bardzo proszę pisać, z miłą chęcią pomogę.

Pozdrawiam serdecznie,
mgr Izabela Auszadniczek
Dietetyk vivalavita.pl


Skomentuj (0) Wyświetleń: 2139 


    Login:
    Hasło:
    Nie pamiętasz hasła?
    Zaloguj się FB