Pytanie do dietetyka

    Pytanie zadała: Monika     Data dodania: 2016-06-21     wyślij link e-mailem        

Jak utrzymać wagę ciała w mojej sytuacji

Pytanie:

Witam , na początku bardzo proszę o poradę.. Mam na imię Monika mam niedługo 24 lata 167 wzrostu na obecną chwilę ważę 59 kg. Pracuję fizycznie na dwie zmiany pracowałam przez miesiąc tak i schudłam 3 kg odkąd mam trochę wolnego i jestem w domu to 2 kg mi się przytyło nie wiem dlaczego co mam zrobić żeby nie tyć gdy mam urlop ? dodam ze jak pracuje to jem mniej

Odpowiedź:

Witam serdecznie Pani Moniko,
być może przyczyna tkwi w tym, że gdy chodzi Pani do pracy to stara się jeść posiłki regularnie i w mniejszej ilości. Natomiast, kiedy ma Pani urlop możliwe, że zaczyna Pani jeść więcej lub podjadać między posiłkami. Proszę zaobserwować, czy rzeczywiście tak się dzieje. Warto w zeszycie zapisywać sobie co się je w dniu, kiedy pracuje się i gdy ma się dzień odpoczynku. Następnie wystarczy jedynie porównać oba jadłospisu i zobaczyć w czym tkwi błąd.

Na pewno podstawą, która chroni nas przed przytyciem i powoduje, że skutecznie można wyrównać masę ciała jest regularne spożywanie posiłków. Jeśli nie jemy 4-5 posiłków w ciągu dnia co 3-4 godziny, pomijamy śniadanie i nie spożywamy go w pierwszej godzinie po wstaniu z łóżka lub jemy bezpośrednio przed snem, zamiast zalecane 2 godziny przed pójściem spać, to organizm robi zapasy. Głównie pod postacią tkanki tłuszczowej, dlatego tak ważne jest regularne zjadanie posiłków, ponieważ napędzi Pani swoją przemianę materii i będzie to chroniło Panią przede wszystkim przed ochotą na podjadanie i tyciem.

Istotny jest też dobór produktów. Korzystniej jest zjadać produkty zbożowe pełnoziarniste takie jak makarony i pieczywo razowe, gruboziarniste kasze, ryż brązowy czy wielozbożowe płatki, a także warzywa, 2-3 porcje owoców do godziny 17:00, chude mięso, chude mleko 1,5-2% i jego przetwory, rośliny strączkowe, orzechy, nasiona, tłuszcze roślinne, ryby i itp. ponieważ mają mnóstwo witamin i składników mineralnych i są polecane w każdej prawidłowej diecie. Oczywiście zjadać je należy w odpowiedniej ilości.

Unikać należy żywności obfitującej w tłuszcze zwierzęce i cukry proste. Wymienić tutaj produkty typu fast food, typu instant, słodycze, słodzone napoje, ale również na przykład tłuste mięsa czy sosy. Zachęcam również do wypijania 1,5-2 wody każdego dnia. Jeśli pijemy jej za mało jest ona zatrzymywana w organizmie i to również niekorzystnie wpływa na masę ciała.

Aktywność fizyczna jest bardzo ważnym aspektem przy redukcji masy ciała, proszę dalej dużo spacerować do korzystnie wpłynie na pozbycie się zbędnych kilogramów. Proszę zatem starać się jeść regularnie posiłki, dbać o dobór produktów, ponieważ gdy codziennie będziemy podjadać słodkości lub inne kaloryczne produkty, to będą one odkładane w postaci tkanki tłuszczowej. Proszę też dbać o ruch.

W razie kolejnych pytań bardzo proszę pisać, z miłą chęcią pomogę.

Pozdrawiam serdecznie,
mgr Izabela Auszadniczek
Dietetyk
www.vivalavita.pl


Skomentuj (0) Wyświetleń: 1787 


    Login:
    Hasło:
    Nie pamiętasz hasła?
    Zaloguj się FB